Iwillnevergiveup

Fortsättning följer...

Kategori: Allmänt

Tack för alla fina ord efter mitt förra inlägg, det var nog precis det jag behövde!
Jag har än en gång blivit medveten om hur svag jag är för "mina" barn (både de som är mina på riktigt och andras),
så efter alla protester från olika håll, framförallt från mina elever och efter att ha sovit på saken, det blev nio timmar i natt, är jag nu här igen. Faktum är också att jag saknade mitt bloggande redan efter en dag. :)
Men bloggandet kommer att få en lite annorlunda inriktning och jag kommer nog också att med dotterns hjälp göra om bloggen lite vid tillfälle.
Jag har också avsagt mig vissa uppdrag på skolan som en följd av förra veckans energisugande händelser.
Men att ge upp ingår nog inte i min personlighet.... ;)
Ha en skön helg och stressa inte för mycket!
Kram Gunilla

Kommentarer

  • Berith säger:

    Hej

    På min skola upplever jag också händelser nu som försvagar mig förfärligt det är inte alls roligt, det gäller att inte bli för mycket påverkad men ibland är det svårt. Mycket trevligt att få fortsätta titta in här på din blogg. Ha en fortsatt skön helg.

    2008-12-13 | 11:32:41
    Bloggadress: http://hildur96.blogg.se/
  • Gunilla säger:

    Ja Berith, det är ett slitsamt jobb vi har. Själv upplever jag dock att vissa kollegor och skolledare är ett större problem än eleverna, som ju ofta ger väldigt mycket uppskattning tillbaka. Ibland undrar jag varför somliga valt att bli lärare.... Hårda ord om kollegor kanske, men nu har jag jobbat så länge i det här yrket så jag kan inte vara tyst längre. För mig är det så självklart att vi är i skolan för elevernas skull och inget annat, men tyvärr verkar inte alla tycka det. Hoppas du får ett bra terminsslut och ett avkopplande lov!

    2008-12-13 | 19:29:35
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: