Iwillnevergiveup

Krämer och krämare

Kategori: Miljö

391061-1

All konsumtion frestar på miljön! Skönt att julhandeln är över (för den här gången) och att man kan ta nya tag inför 2008. Rätt skönt också att man inte behöver återanvända svunnen tid. Året som gått har visserligen bjudit både på sorg och glädje men vi människor hoppas ju alltid på bättre tider... Därför ser jag hellre framåt än bakåt!
Funderar faktiskt på att formulera någon form av nyårslöfte kopplat just till konsumtion. Det känns onekligen som om det är mer realistiskt för mig, att lova att minska mitt shoppande, än att gå ner i vikt eller börja motionera. Speciellt som min ekonomi är lite ansträngd för tillfället.
Jag har faktiskt fullt tillräckligt med kläder i garderoben, olästa böcker i bokhyllan, prylar i skåpen och krämer i badrummet. Jag tillhör ju inte den klicken :) kvinnor som smörjer in mig dagligen över hela kroppen, men just krämer ska jag låta bli att köpa i framtiden. Framförallt de som påstås ha föryngrande verkan. De hjälper inte! Jag blir inte ung igen! Se bild. Och så den där dyra moussen, som jag köpte i London senast jag var där, som anpassar sig till den egna hudfärgen - vad är det egentligen för mening med det??? Sånt tål att tänkas på! Fast handkräm och tandkräm lovar jag fortsätta med om nu någon började bli orolig.
Med hjälp av frisk luft, rent vatten och denna blogg tänker jag försöka åldras med värdighet!
Slut för idag tack för idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: