Iwillnevergiveup

Framtidstro

Kategori: Allmänt

Som en av få gymnasieskolor i Skåne ser det ut som om vår skola får fler sökande än vi har platser att erbjuda till nästa läsår! Detta är ett fantastiskt lyft för oss efter några år med minskat antal elever. :)
Ni som har följt min blogg vet att jag varit ledsen över att våra musik- samt bild- och formutbildningar läggs ner nu när de sista treorna går ut. Vi förlorar inte bara duktiga elever och lärare utan också en del av skolans karaktär!
Förhoppningsvis kan vi nu bygga upp andra verksamheter och skapa en ny profil som gör att vår fina skola åter får  ett välförtjänt gott rykte bland allmänheten i regionen.
Själv ska jag framförallt jobba vidare med att etablera vår utbildning kring estetik och media. Vi ska flytta till andra lokaler och verksamheten kommer att ligga mer centralt i skolan än tidigare. Vi kommer att ha dubbelt så många elever i ettan nästa läsår jämfört med i år. Kanske blir jag mentor i den nya ettan och dessutom hoppas jag få undervisa dem i både samhällskunskap och media. Det ser jag fram emot!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: