Iwillnevergiveup

Sammanfattande reflektioner

Kategori: Allmänt

När jag startade min blogg den 4/12 2007 gjorde jag det för att jag ville skriva om miljön och då framför allt om hur vi människor påverkar klimatet och vad vi kan göra för att undvika en alltför stor klimatförändring. Efter ett tag tappade jag fokus och började skriva om lite av varje. Dessutom kände jag mig ganska uppgiven med tanke på den stora oviljan som finns både bland politiker och andra mot att försöka göra något för att hejda den galopperande miljöförstöring som vi utsätter vår planet för. När det sedan visade sig att den globala uppvärmningen håller på att skena iväg till ohanterbara nivåer var jag på väg att ge upp! Men sen mindes jag att jag ju faktiskt förbjudit mig själv att ge upp. Och under föreläsningarna i tisdag blev jag mer och mer peppad så nu är jag nog på väg upp på banan igen. :)
Jag blev inspirerad att åter bli en medveten konsument när jag handlar mat. Det blir kanske lite dyrare men både godare och roligare. Och kostnaden kan jag justera genom att äta lite mindre vilket verkligen skulle vara nyttigt för mig! Jag ska också hålla nere min allmänna konsumtion och verkligen försöka att tänka efter om jag behöver det jag vill ha innan jag köper det! Och det jag behöver ska jag köpa begagnat eller i butiker och av producenter som är medvetna om sin miljöpåverkan. Dessutom ska jag vårda det jag redan äger så att det håller länge!

Kommentarer

  • Bara anna säger:

    Oj vad länge du har haft din blogg! Har det varit roligt hela tiden tycker du?

    Svar: Nej, jag har haft mindre aktiva perioder - senast ett uppehåll på ett halvår...
    Gunilla

    2013-03-15 | 20:15:51
    Bloggadress: http://annacecar.blogspot.com
  • Kusin Martina säger:

    Försöker få in tänket och har nog lyckats allra mest med maten. Och jag tror kanske även barnen är lite, lite mer medvetna.

    Svar: Jag tycker du är väldigt medveten kusin! Bra för barnen att få en sådan uppväxt! KRAM!
    Gunilla

    2013-03-15 | 22:34:00

Kommentera inlägget här: