Iwillnevergiveup

Leva som jag lärt...

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit på en av de numera sällsynta fortbildningarna utanför skolan. Den Globala Skolan hade anordnat ett heldagsseminarium på temat Hållbar utveckling. Eftersom "kalaset" var gratis och jag bara hade ett lektionspass tyckte min rektor att "det kunde vara relevant" för mig att delta. Jag bockar och niger för det har varit en mycket intressant och inspirerande dag. Just nu har jag inte energi att skriva mer om detta men jag lovar att återkomma!

Ikväll har jag dragit ut en kindtand som tidigare spruckit pga en gammal amalgamfyllning som expanderat och därför blivit lagad flera gånger! Det fanns två alternativ: 1) Sätta dit en krona för 4500:- eller dra ut den för 1500:-. Med tanke på att jag idag blivit påmind om att vi ska konsumera mindre valde jag det senare alternativet. Det kändes också mest hållbart på sikt att bli av med eländet.

Nu ska jag ägna resten av kvällen åt att tycka synd om mig själv!

Kommentarer

  • KARINA säger:

    Tänder..ja det var ju bra av dig att du valde det senaste..så klokt..har varit med om detsamma, men valde den dyra varianten...sen fick jag i alla fall dra ut tandskrället till slut..Den Globala skolan kan allt vara ett intressent ämne i dessa dagar...
    Kram Karina

    Svar: Jag har lagt allt för mycket pengar på mina tänder. Nu vill jag ha roligt för det lilla som blir över!
    Gunilla

    2013-03-13 | 19:51:11

Kommentera inlägget här: