Iwillnevergiveup

Vad är vi?

Kategori: Allmänt

När min man gick i pension tyckte jag att det blev ett onödigt stressmoment att köra bil ensam varje dag 8 mil tur och retur Klippan. När jag blir stressad sover jag dåligt och sover man dåligt blir man en dålig bilförare. Lika dålig som när man druckit alkohol sägs det! Därför skaffade jag mig en lägenhet i Ängelholm så att jag kan åka buss till jobbet.
Det är riktigt skönt att få rå sig själv på kvällarna efter en arbetsdag med massa människor omkring sig hela tiden.
Eftersom det inte finns tillgång till tv i lägenheten sitter jag en hel del vid datorn och dessutom har jag kommit igång med att läsa vilket jag längtat efter länge men inte riktigt orkat med.
Funderar dock på vad man kallar det när man som jag lever detta dubbelliv. Min man och jag är ju inte särbo eftersom vi är folkbokförda på samma adress. Men vi är ju inte heller sambo alla dagar i veckan. Jag förslog fribo men det låter kanske lite provocerande. ;) Helgbo duger inte heller för när det är lov bor jag ju hemma även på vardagarna. Vore tacksam om ni kära läsare kan komma med fler förslag som definierar denna för mig nya boendesituation.

Kommentarer

  • Marie säger:

    Tvåbo! Fast det blir ju bara för dig då som bor på två ställen.. Jag gillar fribo! Strunt i om folk tycker att det är provocerande, sen när bryr vi oss om sånt? ;)

    Svar: Jag gillar också fribo Marie. Fri som i fritid! Och jag har ju alltid ansett att det perfekta boendet består av en lägenhet och ett fritidshus. :) Men fribo går ju också att tolka som om vi numera lever i ett fritt förhållande av den typ som vår generation uppfann på 60-talet och det är det ju inte alls tal om. ;)
    Gunilla

    2013-04-09 | 17:14:42
    Bloggadress: http://thisismylionsuit.wordpress.com
  • Wiveca säger:

    Hamnar du inte I veckopendlar-kategorin? :)

    Svar: Jo det gör jag ju Wivi, men det är så krångligt att säga och det är ju bara en benämning på mitt beteende - inte en status. Och definitivt inte en status som gäller både mig och maken.
    Gunilla

    2013-04-09 | 17:21:17
  • Helena Högberg säger:

    Jag tycker nog att ni är sambo i alla fall, att du bara "bor borta i veckorna" för jobbet, ungefär som de som jobbar på byggen och bor i baracker, de är ju också sambo, även om det bara är på helgerna :)

    Svar: Intressant infallsvinkel Helena. :)
    Gunilla

    2013-04-10 | 22:17:55
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se
  • Maria JAG BLOMMAR säger:

    Jag tycker också att ni är sambos, även om du bor på jobborten på veckorna.

    Svar: Ni har kanske rätt - jag ska fundera på det. ;)
    Gunilla

    2013-04-12 | 16:36:51
    Bloggadress: http://www.jagblommar.se

Kommentera inlägget här: