Iwillnevergiveup

Lästips

Kategori: Allmänt

Jag läser en bok av Patrik Lundberg som heter Gul utanpå.
Den handlar om hur han upplever livet som adopterad och om hans resa till Korea där han också träffar sin biologiska familj för första gången. Jag tycker att boken är mycket välskriven och lättläst men samtidigt tankeväckande. Den skapar också många känslor, både sorgsna och sådana som gör att jag sitter och småler för mig själv medan jag läser. Jag tror att alla unga människor kan känna igen sig i delar av det Patrik berättar. För oss lite äldre som är intresserade av ungdomar ger den förutom själva läsupplevelsen också en ökad inblick i hur många av dem vi har runt omkring oss har det i sina liv. Läs den!
Om en dryg vecka kommer Patrik Lundberg till vår skola och berättar mer om sina upplevelser. Det ser jag fram emot. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: