Iwillnevergiveup

Fullkomligt obefogad pryl

Kategori: Allmänt

Tidigare idag var jag på ICA Maxi och såg då att de i sitt sortiment har en bananskivare i plast! Det måste vara världens mest onödiga produkt. Att skiva bananer går enkelt med vilken kniv, sked eller gaffel som helst. Det går säkert bra med en ätpinne eller kanske tom med tumnageln om det nu är så att inget annat finns till hands. Annanrs kan man ju alltid bita bananen i småbitar... För mig hade det varit mer relevant om någon känner att de behöver en pryl som skalar bananen eftersom det är betydligt knepigare och kräver mer kraft än att skiva den.
I ICA:s miljöpolisy kan man läsa följande: "Vi är beroende av att vår jord orkar producera mat även i morgon. Vårt miljöarbete är därför tätt kopplat till hela vår affär. Varje del i vår verksamhet påverkar miljön. Därför jobbar vi med miljöfrågorna inom alla delar."
Varför säljer ni då denna ICA Maxi i Helsingborg???
 

Kommentarer

  • Helena Högberg säger:

    Ja, usch vad man blir trött på dessa onödiga prylar som tillverkas helt i onödan!

    Svar: Ja,jag blir riktigt arg när jag tänker på det!
    Gunilla

    2013-04-06 | 20:53:20
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se
  • Kusin Martina säger:

    Man kan inte leva utan denna pryl ;-)

    Svar: Kanske därför jag känner mig helt död emellanåt. ;)
    Gunilla

    2013-04-08 | 14:52:43

Kommentera inlägget här: