Iwillnevergiveup

Kvinnor i mitt liv

Kategori: Allmänt

Anna hette min farmor som jag aldrig hann träffa. Hon blev tidigt änka och uppfostrade ensam fem barn. Försörjde familjen gjorde hon genom sitt arbete som lärare i Brastad i Bohuslän. Alva är makens barnbarn.
Berit är min älsklingsmorbrors fru.
Cecilia är makens sonhustru.
Dagny är min bästa väns mamma.
Elsa är min mor, Eva är min jämnåriga kusin som jag växte upp med i Söndrum och Elin sonens fina sambo. 
Freja är mitt första barnbarn som nu hunnit bli fem år och börjat skolan i London.
Gunilla är den viktigaste personen i mitt liv - nämligen jag själv.
Hedy är den kvinna jag beundrat mest både just som kvinna och för hennes känsla för form och Helene är en mycket god vän.
Inga betydde väldigt mycket för mig under mitt år på lärarhögskolan i Uppsala och Ida är makens dotterdotter.
Jill är en god vän och duktig konstnär.
Karin är ytterligare en kusin jag träffat mycket både som barn och vuxen.
Liv är mitt andra barnbarn som är ett riktigt charmigt yrväder.
Marie är yngsta dottern som bor och studerar i Paris och som jag träffar alldeles för sällan nuförtiden och Martina är "lillkusinen" som jag har en hel del gemensamt med.
Nilla kallade jag mig själv som mycket liten.
Olga kallade jag mig själv under en period i tonåren.
Petronella var (liksom jag själv) ifrån "Plaskebyn".
Qvinnor är halva mänskligheten.
Rut betyder vänskap och det känner jag med många kvinnor.
Siv var min mormor som jag fortfarande känner stor samhörighet med trots att hon inte lever sen många år tillbaka och Sussi är min allra bästa barndomsvän.
Tove är makens duktiga dotter.
Ulla har en loppis i Ingelsträde.
Valentina får mig att tänka på kärlek.
Wivi är min äldsta dotter som bor i London och tar hand om sin familj på ett beundransvärt sätt.
Xantia har fått ge nanm åt ett bilmärke men den lockar inte mig.
Ylva kommer kanske ett framtida barnbarn att få heta?
Zebran är ett mycket vackert djur. Stoet föder oftast ett föl vartannat år och diar detta under ett år.  
Åsa känner jag ingen och än mindre någon Åslög. De kanske bara inte kommit in i mitt liv ännu...
Änglar finns det många hos mig.
Ödla ska ingen kvinna behöva bli kallad för!

Kommentarer

  • Kusin Martina säger:

    Känner mig hedrad att få vara med i din kvinnolista. Den var verkligen rolig att läsa. Känner mig sugen att göra en egen :-)

    2012-03-09 | 02:39:45
  • Gunillalla säger:

    Martina - det var väldigt roligt att göra den. :)

    2012-03-09 | 09:06:53
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • karina siv ethel säger:

    Åh vad intressant..en sån alfabetslista vill jag med göra..rolig att läsa är din..kram och god helg till dig//Karina

    2012-03-09 | 20:53:25
    Bloggadress: http://ethelmalar.blogspot.com
  • Gunilla säger:

    Karina - gör det! Kram!

    2012-03-10 | 09:04:20
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: