Iwillnevergiveup

Ett Törnrosaprojekt

Kategori: Allmänt

Att bara "gå och vänta på sommaren" ligger inte riktigt för mig!
Regn, blåst och temperaturer runt 15 grader är också sommar, även om det inte lockar till sol och bad.
En bra sak med en blöt sommar är att man kan planera i trädgården. Därför har jag påbörjat en vidareutveckling av detta buskage. Som ni ser håller grannens häck (till höger i bilden) på att dö och ser väldigt tråkig ut! Vi har sedan tidigare börjat plantera lite träd och buskar på den delen av tomten och nu ska den planteringen utökas så att vi får helt insynsskyddat på vår uteplats som ligger till vänster utanför bilden. Jag har köpt en dyr blomsterkornell, men i övrigt håller jag på att samla ihop frösådda träd och buskar bl. a. lönn och vildrosor som kommer upp lite här och där. Dessutom har jag tagit plantor från sådant som jag vet växer fort exempelvis rosenhallon. För att slippa öppen jord kommer jag att fylla upp med olika marktäckare som myskmadra och penninggräs. Eventuellt kommer jag också att sätta lite alliumlökar för att öka spänningen.
Efterhand som jag hittar nya plantor (helst gratis ;)) ska denna plantering växa fram till en liten skog, ett projekt jag troligen kommer att visa er mer av här på bloggen.
Ha en fortsatt bra - om än sval och blöt - sommar!

Kommentarer

  • Wiveca säger:

    Och så har vi ju alltid bokharabindan... ;) Den du planerade hos mig håller på att ta över staketet och stängslet utanför...

    2012-07-02 | 11:17:25
  • Gunilla säger:

    Tack för påminnelsen Wivi! <3

    2012-07-02 | 11:21:57
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Musikanta säger:

    Rekommendera grannen att helt klippa ner häcken i höst. Vi klippte ner vår (grannens och vår) gemensamma häck som såg ungefär likadan ut som den på bilden, något risigare kanske. Under hela vintern och våren var det bara små stumpar, men nu har växtligheten satt fart och små fina gröna skott, ungefär en halvmeter höga, har kommit upp. Vi hade några ungdomar som fixade det hela, så det blev inte särskilt dyrt heller.

    Kram från Ingrid

    2012-07-02 | 19:36:58
    Bloggadress: http://Musikanta.blogspot.com
  • Gunilla säger:

    Musikanta - Tack! Det ska jag berätta för honom. :) Kram!

    2012-07-04 | 11:32:56
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: