Iwillnevergiveup

Lååång lista

Kategori: Allmänt

Den som orkar läsa detta är värd en medalj!

1. Hur gammal är du om fem år? 62

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Maken

3. Hur lång är du? 167 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Aberdeen (en hyfsat bra film som jag kopplade av med i tisdags kväll när maken inte var hemma)

5. Vem ringde du senast? Parisdottern som beställt väckning 09.30

6. Vem ringde dig senast? Parisdottern ;)

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Ja, så sägs det ju! :)" (det kom kl. 10.39 från Parisdottern som svar på mitt konstaterande att det är "bättre sent än aldrig" när hon meddelat att hon något försenad satt på metron efter den tidigare nämnda väckningen. Hängde ni med?)

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? De var gifta i nästan 60 år

10. När såg du senast din mamma? För knappt två veckor sedan

11. Vilken ögonfärg har du? Blå

12. När vaknade du i dag? 06.30

13. Vilken är din favoritjulsång? När juldagsmorgon glimmar jag vill till stallet gå... (fråga mig inte varför!)

14. Vilken är din favoritplats? Hemma

15. Vilken plats föredrar du minst? Vid höga stup

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I Nordvästskåne eller möjligen södra Halland

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Ingenting tror jag

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Troligen något av mina egna dåliga skämt

19. Hur stor är din säng? Lagom för att jag och maken inte ska behöva trängas

20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan (dessutom täcke av och täcke på...)

22. Hur många kuddar har du i sängen? 2

23. Hur många landskap har du bott i? 5

24. Vilka städer har du bott i? Halmstad, Göteborg, Uppsala, Västerås, Helsingborg, Ängelholm och nu utanför Höganäs

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota

26. Är du social? När jag vill

27. Vilken är din favoritglass? Magnum

28. Vilken är din favoritefterrätt? Choklad

29. Tycker du om kinamat? Helt ok om man inte tänker på vad den innehåller

30. Tycker du om kaffe? Ja

31. Vad dricker du till frukost? Se ovan

32. Sover du på någon särskild sida? Alla utom på magen

33. Kan du spela poker? Nja

34. Tycker du om att mysa/kela? Med rätt person så!

35. Är du en beroendemänniska? Ja av sötsaker. Får nog erkänna att jag troligen skulle kunna bli beroende av andra giftigheter också om jag inte var på min vakt.

37. Vill du ha barn? Jag har barn och vill gärna ha fler barnbarn

38. Kan du några andra språk än svenska? Swengelska

39. Har du någonsin åkt ambulans? Det har berättats för mig att jag som väldigt liten fick åka räddningskårens ambulans en gång när jag hade ramlat ut ur ett stängt fönster...

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Vad är det för fråga??? HAVET så klart!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Sånt som ger livet mening (gärna också gott och/eller vackert)

42. Äger du dyrbara smycken? Jag äger några som är mycket dyrbara för mig

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Gomorron Sverige

44. Kan du rulla med tungan? Ja på alla håll

45. Vem är den roligaste människan du känner? Lasse (en kollega)

46. Sover du med gosedjur? Helst inte men det har hänt vid några tillfällen att kattenskatten legat i min säng när jag vaknat

47. Vad har du för ringsignal? "Pure tone" heter den visst

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja en prickig klänning som jag visat här på bloggen http://iwillnevergiveup.blogg.se/2010/july/gamla-klanningar.html

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En burk akrylfärg

50. Flirtar du mycket? Inte nu längre...

51. Kan du byta olja på bilen? Nej

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Ja, en vårfredag på 80-talet när jag längtade hem till barnen

53. Vilken var den senaste boken du läste? Någon av alla de läroböcker jag jobbar med dagligen. Troligen handlade den, som min sista lektion för veckan, om "hållbar utveckling".

54. Läser du någon dagstidning? Kollar flera stycken på nätet men läser ingen papperstidning

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, men för tillfället tre olika månadsmagasin

56. Dansar du i bilen? Jag dansar inte överhuvudtaget

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Minns inte eftersom jag mycket sällan lyssnar på radio

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En inköpslista till maken som han sedan tappade på vägen till affären :/

59. När var du i kyrkan senast? En julkonsert (troligen den sista) som våra elever gav i december

60. Är du lycklig? Det beror på vad man lägger i ordet men visst kan jag känna lycka någon gång emellanåt :)

Kommentarer

  • Kusin Martina säger:

    Medajl till mig :-)

    2012-04-13 | 19:19:42
  • Gunilla säger:

    Kusin Martina - Det är du värd - för trogen bloggläsning plus en massa annat! KRAM! <3

    2012-04-13 | 22:59:33
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • C säger:

    Like på fortkörningen.

    2012-04-14 | 02:52:28
  • Gunilla säger:

    C - Jag minns det som igår! Det var fredag och den första riktiga vårdagen det året. Vi bodde på Vårvindsgatan :) Och jag ville hämta er på dagis och sen hem för att kunna vara med er ute i trädgården. Blev dock hindrad av en poliskontroll vid Åbyvallen i Klippan! Det visade sig att jag kört 67 km/tim på en 50-sträcka. Dyrt och surt men ändå ett minne jag kan le åt!

    2012-04-14 | 10:07:23
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: