Iwillnevergiveup

Oväntat fynd

Kategori: Allmänt

Idag begav jag mig ut i skogen för att plocka lite mossa och annat höstfint för att dekorera de bord vi ska ha vid ingångarna till skolan på lördag när det är Öppet Hus. De elever som jag är mentor för ska vara värdar för evenemanget. Vi kommer att ha tre ingångar öppna och där ska de stå och hälsa välkomna och dela ut informationsmateriel. Jag tycker som sagt att en liten bordsdekoration piffar upp bland högarna av broschyrer.
Ni kan tro att jag blev förvånad när jag efter att ha gått och letet ekollon en bra stund ser gula inslag bland mossa och löv.
Kantareller! De hade klart funnits där hela tiden men mina ögon var inställda på grönt och brun och inte gult. När de väl ställt om hittade jag bara fler och fler. De var inte stora men tillräckligt många för att jag skulle bli glad.
Snart ska de fräsas i smör och avnjutas i sällskap av maken.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: