Iwillnevergiveup

Denna vecka - en blodtryckshöjare

Kategori: Allmänt

Tack och lov att det är fredag och majsolen ler!
Estetiska programmet, som jag är arbetslagsledare och maken rektor för (han är dock inte min chef så klart), är nedläggningshotat. Så här står det i dagens tidning. Vi är många - dock mest av alla maken min -  som under de senaste veckorna jobbat oerhört hårt för att undvika det beslut som togs i måndags. I tisdags uppdagades det att all fakta inte lagts på bordet och att sifferunderlaget presenterts på ett sätt som gynnade nedläggningsivrarna. De politiska mobilerna gick på högvarv och nu kommer alltså beslutet att omprövas. Frågan är bara hur eleverna i åk 9 reagerar på artikeln i tidningen. Kommer fler att söka eller kommer de i stället att vända sig till andra "mer säkra" alternativ. Möjligheten att söka det Estiska programmet i Klippan finns i alla fall t o m 15/5.
Nu ska jag duka fram lite fredagsgott i form av småplock typ tapas. Någon energi att lägga i köket har jag inte efter denna arbetsvecka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: