Iwillnevergiveup

En resa genom Halland

Kategori: Allmänt

Min mor, 85 år gammal, har problem med synen. För några år sedan fick hon nya linser inopererade och nu har en av dem lossnat. För att åtgärda detta krävs en ny operation vilket man kunnat konstatera på lasarettet i Halmstad där hon bor.
Igår hade hon tid för undersökning på sjukhuset i Mölndal där hon ska opereras. "Snälla dottern" erbjöd sig att köra trots att jag bor nästa 10 mil från mitt föräldrahem - jag är ju ändå ledig...
Restiden mellan Halmstad och Mölndal är tre timmar tur och retur - hela undersökningen, inklusive väntetider, tog en timme. Besöket inne hos läkaren som betod av "höger -  titta upp - titta ner - vänster - titta upp - titta ner. Det blir operation i september!" tog max tio minuter. Det är svårt att tro att man inte kunnat göra detta i Halmstad!
Det som irriterar mig mest är inte "min uppoffring" utan den totala bristen på miljöansvar en sådan organisation visar. Trettio mils körsträcka istället för tre gör verkligen skillnad!
Självklart försökte vi göra något positivt även av denna dag så på hemvägen åt vi en mycket välsmakande laxtallrik här. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: