Iwillnevergiveup

Tankar bakåt och framåt

Kategori: Allmänt

Sista dagen på sista sommarmånaden och jag har nyligen vinkat av yngsta dottern som är på väg tillbaka till sitt liv i Paris. Nu ses vi inte förrän i början av november då jag åker ner och hälsar på henne några dagar.
Det känns som om sommaren var kort och en hel del av den regnade bort. Faktum är att jag inte har badat ordentligt i havet en enda gång - bara doppat mig ett par gånger strax efter midsommar. Men jag vill absolut inte påstå att det varit en dålig sommar men kanske inte heller den bästa jag upplevt. Jag har hunnit träffa nära och kära, njuta av trädgården och göra flera trevliga utflykter. Och man har ju faktiskt inga högtrycksgarantier när man väljer att leva i ett land där klimatet oftast styrs av polarfronten.
Egentligen är hösten min favoritårstid och jag hoppas vi har en skön och vacker tid framför oss innan mörkret och kylan kommer.
Och jag lovar att bli mer aktiv här på bloggen igen! :)

Kommentarer

  • Wiveca säger:

    Jag kom att tänka på Tomas Ledins "Sommaren är kort, det mesta regnar bort... la la la ..." när jag läste din blogg :) Och om det får dig att känna det lite bättre har tydligen UK haft den värsta sommaren på 18 år... fast vi vet ju att det alltid regnar här ändå ;)!

    2011-09-01 | 10:44:35
  • Gunilla säger:

    Wivi - statistiken säger att här har det regnat mer än dubbelt så mycket som normalt. Synd att ni inte fick en enda dag på stranden när ni var här! :(

    2011-09-01 | 18:16:27
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Tina säger:

    Hej Gunilla ! Ja sommaren är kort , men hösten har sin charm den också - Har du besökt (Skånska Stearinljusfabriken)? Var där i går ...Massor med mys ljus ...Ha det gott !



    Kram

    2011-09-02 | 12:15:55
  • Gunilla säger:

    Tina - om du tänker på den norr om Ängelholm så har jag varit där några gånger. Verkligen ett mysigt ställe! KRAM!

    2011-09-03 | 09:01:02
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • karina siv ethel säger:

    Hej...

    Ja nog var sommaren,för kort..det är den alltid..Jag har inte heller badat, utom ett snabbt dopp i Hjälmaren en varm kväll..var en vecka på Öland, kall blåsig regnig inget bad, en vecka i Skåne, kall och regnig..men lite soligt har det varit också..rätt bra väder, för jag gillar inte hetta..och solar inte längre så mycket..men regn inte kul...jag har dock sommarlovsledigt nästan 9 veckor, så jag ska inte klaga..det blev mkt jag...Hoppas du har det bra..Paris vad roligt..Jobbigt när barnen drar iväg, men samtidigt utvecklande för dem och roligt att hälsa på..Mina barn fladdrar också iväg över jorden..Försökt följa din blogg men tappat bort den!!

    ASOS...snygga saker..

    Ha en så bra helg Gunilla ...Kram Karina

    2011-09-03 | 12:19:10
    Bloggadress: http://ethelmalar.blogspot.com
  • Gunilla säger:

    Karina - håller med dig om att det är skönt att det inte varit så där väldigt varmt i sommar men några dagar på stranden hade jag inte tackat nej till.

    2011-09-03 | 16:16:20
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Kerstin säger:

    Vad härligt att ha en Parisresa att se fram emot!

    /Kerstin

    2011-09-03 | 18:31:21
    Bloggadress: http://www.karransblogg.blogspot.com
  • Gunilla säger:

    Kerstin - ja den ser jag fram emot. Saknar dottern redan fastän det bara är några dagar sedan hon åkte.

    2011-09-04 | 08:55:48
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Eleonora säger:

    Det blir nog så här för oss alla ibland. Och vädrets makter ska väl egentligen inte betyda så mycket. Det finns ju inget dåligt väder - bara dåliga kläder, sägs det ju. Med regnrock och sydväst kan man komma långt!



    Trevlig Paris-resa har du ju att se fram emot.

    Söndagshälsningar

    2011-09-04 | 09:22:22
    Bloggadress: http://konvaljen.blogspot.comk
  • Gunilla säger:

    Eleonora - Jag har faktiskt köpt både ny regnkappa och stövlar ganska nyligen. Det är viktigt att känna sig fin även när det är busväder. ;)

    2011-09-04 | 16:07:00
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: