Iwillnevergiveup

Ljusglädje

Kategori: Miljö

Som medlem i Naturskyddsföreningen får jag varje månad deras mycket läsvärda tidning "sveriges natur".
I senaste numret finns bl. a. information om hur man ska välja miljövänliga ljus för att höja mysfaktorn under den annalkande upplysningstiden. Detta har varit ett problem för mig de senaste åren eftersom många ljus tillverkas av icke miljövänligt paraffin och palmolja.

Enligt tidningen kan man välja Svanenmärkta ljus från Duni, Delsbo och Eldorado. Dessutom finns det andra Svanenmärkta ljus på Åhléns och Indiska.

På nätet kan man hitta fina ljus Dirt Candles eller Heaven Scent.

Vi går med andra ord en ljusare tid till mötes!

Kommentarer

  • Kusin Martina säger:

    Ärligt talat så hade jag ingen aning om att ljus kunde vara icke miljövänliga. Man lär sig, nu ska jag titta nästa gång.

    Trevlig helg, kram :-)

    2010-09-10 | 06:48:13
  • Gunilla säger:

    Martina - då har jag upplyst dig om detta... ;) Kram till er också och trevlig helg!

    2010-09-10 | 08:22:13
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Berith säger:

    Tack för en ljus idé och för ”hållna” tummar ;)

    2010-09-11 | 15:50:20
    Bloggadress: http://bejansdagar.blogspot.com
  • Malin J säger:

    Sag den nya dokumentaren av Zeitgeist "Moving forward".

    Tipsar dig verkligen om att se den. Du kan se den direkt fran youtube, annars ar den laglig att ladda ner overallt for den har ingen copyright.



    Kram

    2011-02-04 | 03:04:45

Kommentera inlägget här: