Iwillnevergiveup

Mera obalans

Kategori: Allmänt

Det är inte bara mellan det jag gör och det jag vill göra, som det är dålig balans i mitt liv.
Även min kropp är i obalans och det tycks bara bli värre med åren. Jag tänker på förhållandet mellan fett, fukt och bristen på dessa båda.

Jag har tidigare skrivit om att jag inte använt speciellt mycket krämer och sådant, men det har jag tvingats ändra på nu när jag blivit en riktig torrkärring. Håret är torrt och risigt trots att jag försöker tvätta det mer sällan än tidigare och alltid använder balsam eller inpackning. (Får väl göra en blandning av olivolja, äggula och honung och smeta in i kalufsen till helgen.)
Jag använder numera även näsolja, ansiktskräm, ögonkräm, läppbalsam, nagelbandsolja, handkräm, intimolja, fotkräm och kroppslotion. Det mesta av detta smetar jag in mig i före läggdax och känner mig därmed hal som en ål när jag drar täcket över mig.
I samma takt som mitt yttre torkar in lagras fett (och vissa dagar även vätska) inne i kroppen. Och även om jag verkligen försöker leva ganska sunt verkar det helt omöjligt att bli av med överskottet nu förtiden. Förr räckte det att dra ner på det mest onyttiga och äta lite mindre så rasade kilona av mig lätt som en plätt. Nu blir jag jätteglad om jag lyckas jobba bort ett par hekto i veckan. Det känns inte rättvist!

Kommentarer

  • Kusin Martina säger:

    Det låter jobbigt men.....det var väldigt underhållande läsning :-))

    2010-10-06 | 21:02:29
  • Kusin Martina säger:

    Det låter jobbigt men.....det var väldigt underhållande läsning :-))

    2010-10-06 | 21:04:06
  • Gunilla säger:

    Ja, vänta du så får du se - din tid som torris kommer nog också kära kusin!

    2010-10-07 | 08:49:14
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • anna säger:

    Jag känner igen mig i det du skriver!

    Jag tycker att jag bara blir torrare och torrare.

    2010-10-07 | 18:37:45
    Bloggadress: http://www.glamour-och-flaskpannkaka.blogspot.com
  • Londongirl säger:

    Känner igen mig förutom det att jag alltid haft torr hud.



    Trevlig helg önskar jag dig!



    // Lisbeth

    2010-10-08 | 15:42:30
    Bloggadress: http://tankevagor.blogspot.comt
  • Gunilla säger:

    anna och Londongirl - jag är tydligen inte ensam om problemet...

    2010-10-08 | 18:04:34
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: