Iwillnevergiveup

En TUR till Göteborg

Kategori: Allmänt

Igår åkte vi till Göteborg direkt efter mina lektioner. Lunch åt vi ute i "vårvärmen":



När vi kom fram gick vi först på turistmässan. Jag samlade på mig lite materiel om framförallt svenska, lite udda attraktioner.

Sen bar det av till hotellet vid Heden som sambon bokat. Tanken var att vi skulle gå ut och äta på kvällen, men vi var så trötta båda två så det fick bli hotellrestaurangen och det ångrar vi inte. De hade jättegod mat tillagad på i huvudsak ekologiska råvaror.

Idag tog vi en liten runda på stan och sedan konstmuseét. Jag har faktiskt aldrig varit där tidigare trots mina år i Göteborg under studietiden.

På hemvägen stannade vi och åt i Laxbutiken i Heberg.

Nu är vi hemma, mätta och lite trötta, men nöjda med att ha inlett påsklovet på bra sätt. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: