Iwillnevergiveup

Rött och gult

Kategori: Allmänt



Den här rödgula flaggan kallas oftast för den skånska flaggan. Men faktum är att den egentligen heter Skånelands flagga. Och Skåneland består av Skåne, Halland och Blekinge. Jag gillar den! Den är mycket vackrare i färgerna än den svenska tycker jag. Och dessutom bor jag i Skåne, är född och uppvuxen i Halland och tycker om att besöka Blekinge. Ibland räknas även Bornholm till Skåneland och inte mig emot trots att ön tillhör Danmark. Jag gillar öar och Bornholm är ju en jättevacker ö.

Under min senaste "storkarunda" fokuserade jag just på rött och gult:











Jag såg fem storkar - titta noga så ser ni en i bakgrunden på den här bilden.



Så här såg den ut på nära håll:




Ikväll ska vi ha lyktfest - det ska bli kul! Får se om det blir några bilder som jag kan visa upp här...

Kommentarer

  • Hanneles paradis på Hisingen säger:

    Vilken vacker björk och andra fina bilder,

    vad ska rotlösa jag säga, att jag hejar blåvitt :)

    2009-10-30 | 10:59:48
    Bloggadress: http://hannelesjul.blogspot.com/
  • Tina B säger:

    Vilka underbara färger !! Här i Trelleborg har vi också många röd/gula flaggor :) Firar snart 10 år i Skåne ..Skall upp till Oskarström till helgen och fira Halloween med min storasyster & familj :)



    HAPPY HALLOWEEN GUNILLA !!!

    2009-10-30 | 15:46:33
  • Gunilla säger:

    Ja, varför inte Hannele. :)

    Tack detsamma Tina! (Jag har faktiskt bott här i Skåne i 26 år - men jag känner mig fortfarande som halläning.)

    2009-10-30 | 16:04:42
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Markattan säger:

    Vilka härligt färgstarka höstbilder. Och, ja, visst är den skåneländska flaggan en liten färgklick och vacker kontrast mot den blågula. Det brukar faktiskt vaja en på en balkong mitt emot vårt hus ;o)



    PS. Tack för kaninlyckönskningarna!

    2009-11-06 | 01:11:59
    Bloggadress: http://markattansdjungel.blogspot.com
  • Gunilla säger:

    Ja Markattan, vi behöver verkligen de där färgklickarna i höstrusket.

    2009-11-06 | 09:57:48
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: