Iwillnevergiveup

I huvudet på en ledig lärare

Kategori: Allmänt

Det är säkert några av er läsare som är lite avundsjuka på mig som är ledig den här veckan. Och jag ska inte förneka att det är mycket skönt. De här loven som inte ligger i samband med någon storhelg, och därmed en massa krav, är extra härliga. Samtidigt har jag många gånger tänkt att jag skulle inte orka jobba heltid om jag inte haft loven. Och så bra betalt har man ju inte som lärare så att man kan gå ner i tjänst utan att få försaka rätt mycket ekonomiskt. Det kanske det skulle vara värt men det är en annan diskussion...
Det här lovet kommer jag att använda, som så många andra, till att komma ikapp. Ikapp med att städa, rätta, tvätta, handla, umgås, vara sund och sköta om min kropp och själ, blogga osv. Allt för att klara tiden fram till jullovet... Det slog mig när jag gick här med dammsugaren att läsåret är lite som en lång resa. Ganska påfrestande men ändå väldigt intressant och upplevelserik. Och ibland måste man pausa för att låta alla intryck sjunka undan och fylla på med ny energi. Och så här är det en stor del av livet.
En ganska skrämmande tanke faktiskt. Men det faktum att jag verkligen trivs med mitt jobb underlättar väldigt mycket.

Kommentarer

  • Klimakteriehäxan säger:

    Är jag avundsjuk? JAAAAA.

    Men tur ändå att jag inte blev lärare, det hade inte blivit bra ...

    Fast ikapp, det kommer man aldrig.

    2009-10-26 | 19:27:01
    Bloggadress: http://www.klimakteriehaxan.blogspot.com
  • Gunilla säger:

    Nej du har rätt Klimakteriehäxan, man kommer inte ikapp men jag är redan lite mindre efter och det känns bra. :)

    2009-10-26 | 19:51:54
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Tina B säger:

    Man mår ju så mycket bättre inombords när allt är undanplockat ..

    Önskar också att jag var ledig! ...Har sökt en ny tjänst/plats inom äldreomsorgen HOPPAS på tur :)

    Kram och ha det skönt!

    2009-10-27 | 15:45:20
  • Gunilla säger:

    Jag håller tummarna Tina!

    2009-10-27 | 18:50:24
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: