Iwillnevergiveup

Göra slut och rensa ut

Kategori: Allmänt

Nu när jag har oändligt med ledig tid har jag börjat röja i skåp och lådor. Jag rensar ut gamla papper och annat skräp, lagar kläder, tömmer burkar med diverse hygien- och smikprodukter osv. Det känns otroligt befriande!
Eftersom jag hela mitt liv levt i skolans värld; först som lärarbarn sedan som elev och nu i snart 30 år som lärare, är mitt år inte detsamma som kalenderår utan som läsår. Det är under sommarlovet jag avslutar det gamla och förbereder mig för det nya. Att julstäda har aldrig varit tradition i mitt liv - däremot städas det under loven och då framförallt under sommalovet. Nästa vecka ska jag sätta igång och hjälpa min gamla mamma med att röja hennes gamla skräp. Det kommer inte att bli lika kul...

Kommentarer

  • Charlot säger:

    2009-06-26 | 08:49:54
  • Charlotte säger:

    Lycka till med städandet. För egen del känns det som om jag skulle behöva vara ledig ett år! Men nu bär det av till Disneyland Paris på söndag så jag får väl försöka fokusera på Mimmi Pigg och Långben men än på stökiga källare.



    2009-06-26 | 08:52:02
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/argatankar
  • Berith säger:

    Ja, visst är det skönt att göra sig av med en massa onödigt skräp som man aldrig använder. Inte lika kul att rensa hos andra, farmorsstädningen här har tagit på mitt humör.

    lycka till med röjandet!

    2009-06-26 | 10:23:59
    Bloggadress: http://hildur96.blogg.se/
  • Gunilla säger:

    Ha det riktigt skönt i Frankrike och koppla av det som behöver göras hemma Charlotte. Var sak har sin tid!

    Hoppas du snart kan hämta ny energi Berith. Njut av sommaren!

    2009-06-26 | 10:38:52
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: