Iwillnevergiveup

Duplo

Kategori: Miljö

På onsdag kommer barnbarnet på besök och stannar hela påsken.
Nu är hon två år och tre månader så jag tror att duplo-lego är alldeles rätt för henne. Därför har jag än en gång letat bland barnens gamla leksaker och hittade en hel låda med både hus, möbler, järnväg, tåg och gubbar. Eftersom alla klossarna legat oanvända nästan 20 år var de ganska smutsiga men nu har de badat




och sen fått torka i solen



Nu väntar vi alla bara på att fröken F och hennes mamma ska komma hit! :D

Kommentarer

  • Berith säger:

    Vad trevligt att det kommer till användning. En del saker är bra att man sparat. Vi har bara tagit fram duplo här men väntar på att få visa playmobil men det är lilla barnbarnet för liten för än. Ha en härlig och lekfull påsk med fröken F.

    2009-04-07 | 06:39:51
    Bloggadress: http://hildur96.blogg.se/
  • Gunilla säger:

    Tack Berith! Faktum är att jag har sparat allt! Konstigt nog var mina barn väldigt rädda om sina leksaker - idag är de ganska slarviga med alla materiella ting. Ha en bra Påsk du också!

    2009-04-07 | 08:23:31
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Mattias säger:

    Hepp, jag vill gärna lämna en expertkommentar här - det är inte Duplolego som finns på bilden - det är vanligt lego - vilket i och för sig brukar vara mer uppskattat av barnen ;)

    Glad påsk!

    2009-04-09 | 21:38:57
  • Gunilla säger:

    Efter lite research har jag kommit fram till att det vi har är äkta DUPLO lego från 80-talet. Idag finns det kanske någon form av kopia= Duplo?

    2009-04-10 | 09:48:15
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Mattias säger:

    Nja, tyvärr Gunilla. Vad gäller Duplo (även på 80-talet) var bitarna större - de är möjligt att du även har äkta Duplo men dock inte med på din fina bild:) Vanligt lego var bitarna så där tjocka som dina legobitar på bilden är - men det är inte Duplo (jag var en legofantast som barn - 70 och 80-tal. Du har tex en lite legogubbe med - har dom ben är det ingen duplo - tyvärr...

    2009-04-10 | 20:11:45
  • Gunilla säger:

    Ok Mattias, jag tar med några bitar på tisdag så får vi analysera... ;)

    2009-04-11 | 10:27:56
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: