Iwillnevergiveup

Första helgen i maj

Kategori: Allmänt

I fredags hälsade jag, dottern och sambon på hos mina föräldrar. Då fick jag den här skålen

image38

och det här fatet

image39

som tillhört min mormor.


Igår tömde och rengjorde vi dammen så att fiskarna som varit i garaget hela vintern fick komma ut i "friska luften".

image40

Och så här fina blommor har vi trädgården idag!

image41

Dubbla vitsippor, som också härstammar från min mormor. Enligt gravstenen har hon varit död i över tjugo år  men...

image42

Azaleans första blommor.

image43

Och till middag åt vi nässelsoppa. Underbart gott!

Kommentarer

  • EE säger:

    På tal om miljö...Kan ju vara intressant att se hur ens elbolag ligger till!
    http://www.greenpeace.org/sweden/energibolag/

    2008-05-05 | 16:27:52
  • Gunilla säger:

    Vårt finns inte ens med... Är det bra eller dåligt? :/

    2008-05-05 | 20:01:31
    Bloggadress: http://Iwillnevergiveup.blogg.se
  • EE säger:

    ingen aning,men storbolagens aggressiva "miljökampanjer" verkar bara vara spel för gallerian...

    2008-05-05 | 21:15:13
  • Vendela H. säger:

    Beundrade dina vackra vitsippor. Mycket fina. Sådana hade de på Tirups örtagård där jag var i går söndags och fikade. Där har dom en helt fantastiskt örtagård med alla möjliga blommor och fina kryddväxter.
    Mvh: Vendela H.

    2008-05-05 | 22:32:54
  • Pialotta säger:

    Nu springet tiden fort.. vi har redan sommarvindar i stora delar av vårt land. jag önskar jag haft en stoppknapp nu.. vill njuta lite mer av Våren innan sommaren.
    Dubbla vitsippor.. det har jag aldrig sett.. så vackra:-)
    Tjing o ha det kalasis i dina vyer.


Kommentera inlägget här: