Iwillnevergiveup

Kläder

Kategori: Miljö

Under påsklovet har jag dragit på mig mina organiska jeans nästan varje dag för att ta min lilla trekilometerspromenad. Det har inte alltid varit skönt men det känns alltid bra efteråt. Sen har det förstås blivit en del påskgodis av olika slag, så hälsoeffekten är kanske inte så stor, men jag har i alla fall inte "soffat ihop".

Jag har varit inne i Helsingborg ett par gånger också under veckan och igår upptäckte jag en stor second hand affär på söder som drivs av HUMANA. Hur human den organisationen är kan jag inte bedöma men att återanvända är alltid bra. Köpte inget igår för man måste ju ha tid att kolla ordentligt, men det såg ut att finnas en hel del fint. Så där kommer jag snart att göra ett återbesök.

Ha en fortsatt bra helg så att ni har krafter när skolan/jobbet börjar på måndag.

Kommentarer

  • klimakteriehäxan säger:

    organiska jeans???? finns det?

    2008-03-29 | 22:42:30
    Bloggadress: http://www.klimakteriehaxan.blogspot.com
  • Gunilla säger:

    Ja alltså, de är sydda av organisk (i betydelsen ekologisk) bomull. Finns på HM. Inte så bra passform, så jag får inte ha dem offentligt för dottern, men jättesköna promenadjeans.

    2008-04-01 | 08:31:14
    Bloggadress: http://Iwillnevergiveup.blogg.se

Kommentera inlägget här: