Iwillnevergiveup

Inspiration

Kategori: Miljö

Igår (Långfredag) följde vi traditionen, min dotter, sambo och jag. Vi åkte på konstrunda. Lika trevligt och inspirerande som vanligt.
Vi bestämde oss för att hoppa över samlingsutställningen i Landskrona den här gången och koncentrerade oss på kustområdet längst in i Skälderviken.
Vi besökt bla vår kollega Ulf Ekberg och hans hustru Jill i Vejbyslätt. De visade upp mycket fina alster både inom måleri, skulptur och keramik. Jag gillar alldeles speciellt Ulfs hundskulpturer. De är så himla roliga! Dessutom har Ulf och Jill en fantastisk trädgård som gav mig inspiration inför den kommande växtsäsongen.
Andra konstnärer vi besökte var Gunilla C.son Björk och Eva Carlstein, Ängelholm, Kalle Brolin, Magnarp, Jonas Högström, Utvälinge och Katarina Gill, Skäret. Alla mycket olika men lika roliga att besöka. Jag blev mycket inspirerad av Eva Carlstein som bland mycket annat gör collage. Jag är absolut ingen konstnär, men har alltid gillat färg och form, och just collage är en teknik jag tycker är kul. Så nu har jag massor av idéer i huvudet om hur jag ska kunna använda allt "pappersskräp" som jag har liggande.

Ha en fortsatt trevlig påsk!

Kommentarer

  • Ewa säger:

    låter som en väldigt fin dag

    2008-03-23 | 14:49:00
    Bloggadress: http://ewap.blogg.se
  • Eva i Halmstad säger:

    Hej
    Man är aldrig så full med ideer som efter en konstrunda. Tyvärr blev de inte någon runda i Skåne i år.
    Men när de är dags här hemma, Kristiflygare helgen då ska vi runt.
    Eva.

    2008-03-23 | 16:17:16
    Bloggadress: http://evaihalmstad.blogspot.com/
  • Gunilla säger:

    Det kanske man skulle fundera på. Har faktiskt aldrig varit på konstrunda i Halland.

    2008-03-23 | 20:48:48
    Bloggadress: http://Iwillnevergiveup.blogg.se

Kommentera inlägget här: