Iwillnevergiveup

Några små reflektioner

Kategori: Allmänt

I mitt inlägg om veckan i London skrev jag att vi besökt en marknad för närområdets odlare och hantverkare. I lördags besökt vi något liknande här på Kullahalvön. I Viken finns en tomatodlare som varje lördag under sommaren låter andra odlare och företagare från trakten sälja sina produkter på deras område. Förutom flera olika sorters tomater köpte vi potatis, gurka, honung, kryddväxter, äpplemust och parmesanost. Det känns riktigt bra att kunna handla på det sättet!

Igår var jag och min bästis i Helsingborg och shoppade (alldeles för mycket). Men jag var duktig och såg till att ha en egen  kasse (som jag köpt av en hantverkare på marknaden i London)  med mig och därför inte behövde komma hem med ett lager plastkassa i alla fall.  Det är svårt att avstå från att handla när de riktigt fina kläderna reas för halva priset.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: