Iwillnevergiveup

Uppslag/Inslag/Utslag

Kategori: Miljö

Verkar som om varje tidning jag slår upp har något inslag om miljön.
IKEA FAMILY tipsar om miljövänligare semester genom att "stanna på marken" och hänvisar vidare till www.wwf.se och ICA-tidningen buffé skriver att de i nästa nummer kommer att ge oss exempel på en klimatsmart påskmiddag.
Är detta ett utslag av en begynnande attitydförändring så är det ju jättebra. Är det massmedias sätt att utnyttja en populistisk trend, är det kanske också bra... Förutsatt att trenden håller i sig längre än säsongens färger (vilka jag till min glädje konstaterat är rött och grönt).
Själv är jag fortfarande rätt utslagen av influensan!
Ha en bra Alla Hjärtans Dag!

Kommentarer

  • Bengt säger:

    "Är det massmedias sätt att utnyttja en populistisk trend"

    Inkluderar man företagen tycker jag det stämmer inte MYCKET bra på ditt uttalande.
    Hetaste modet är att vara "klimatsmart" "koldioxid banta" "miljöbil" "förnyelsebart" etc etc, som vanligt skulle jag påstå att det är mest ord och mycket lite verkstad.

    2008-02-14 | 11:54:17
  • Bengt säger:

    Tryckfelsnisse va framme
    "tycker jag det stämmer _in_ MYCKET bra"

    2008-02-14 | 11:55:07
  • Ewa säger:

    Hälsar eftersom jag kikat in!

    2008-02-14 | 12:18:16
    Bloggadress: http://ewap.blogg.se
  • Gunilla säger:

    Som den sega gumma jag är, hoppas jag att du Bengt/vi inte har helt rätt i våra misstankar, utan att detta mode även kan leda till något positivt. Jag ger i alla fall aldrig upp!

    2008-02-14 | 12:42:57
    Bloggadress: http://Iwillnevergiveup.blogg.se
  • Ewa säger:

    Tack för de!!
    jag älskar såna saker, inredningsdetaljer som inte alla har.

    2008-02-14 | 12:51:17
    Bloggadress: http://ewap.blogg.se
  • Åsa säger:

    Tror tyvärr också att det är en populistisk trend. Den kanske håller i sig något längre än många andra, men när man har börjat se en minskning i växthusgasutsläpp så kommer många gå tillbaka till gamla hjulspår...
    Kanske är jag negativ eller så är jag bara realist. Vet ju själv hur svårt det är att ändra vanor.

    2008-02-15 | 10:22:53
    Bloggadress: http://livsval.wordpress.com

Kommentera inlägget här: