Iwillnevergiveup

Livskvalitet

Kategori: Miljö

Vilken härlig dag! Idag har jag känt att livsglädjen håller på att återvända efter en mörk vinter. Visserligen blåser det fortfarande om Tuva men solen har varit framme och värmt min själ.
Jag började dagen med att baka spabröd. Självklart använde jag framförallt ekologiska råvaror och rörde ihop degen med muskelkraft. Sambon och jag smakade på resultatet i uterummet till en kopp gott ekologiskt kaffe. Härligt!
Sedan pysslade jag om våra krukväxter. Plockade bort visset och klippte ner så att det kan komma nya friska skott i takt med att vårsolen sprider sin energi. Visar här stolt upp vår citron, som efter många gröna månader har blivit vackert gul.

391061-5

Därefter syndade jag! Jag fyllde badkaret (ja, jag vet - det är helt förkastligt att bada i badkar om man vill vara rädd om miljön, men jag gör det väldigt sällan...) och vårstädade hela kroppen.
Nu ser jag fram emot att bli bjuden på middag av sambon. Han ska visst laga någon sorts medelhavslasagne. Ett nytt recept som han aldrig provat tidigare. Det blir säkert gott.

Hoppas ni också fått njuta av denna dag! :)

Kommentarer

  • Eva i Halmstad säger:

    Hej
    Vad fin ditt citronträd
    är, här hemma är de lite deppigt på citrusträdsfronten, vårt clementinträd har tappat sin sista clementin så de blir ingen i år, men nästa år , då så.
    Ha de gott.
    Eva.

    2008-02-02 | 18:10:39
    Bloggadress: http://evaihalmstad.blogspot.com/
  • Gunilla säger:

    Victor, jag har tittat på 10 min av filmen - ska se hela när jag har tid. Otäck och suggestiv blandning av vackert och gräsligt. Måste dock ta reda på lite mer om upphovsmannen och syftet.....

    2008-02-03 | 10:58:35
    Bloggadress: http://Iwillnevergiveup.blogg.se

Kommentera inlägget här: