Iwillnevergiveup

Ett eko från London

Kategori: Miljö

Nu är jag så gott som helt återställd från influensan. Imorgon ska jag gå till jobbet efter nästan två veckors uppehåll. Först som sagt influensa och sedan lov. Har varit skönt att kunna vara hemma och kurera mig. Dessutom har jag hunnit umgås lite med mina egna barn, och det känns bra. Nästandottern i London har jag haft ovanligt tät telefonkontakt med, eftersom hon och hennes lilla familj också haft influensa. Sonen och dottern har varit här i Ingelsträde på besök. :)

Men imorgon är det som sagt "vardag" igen och det känns helt ok. Tycker ju att det är kul att träffa alla "mina extrabarn" och försöka lära dem ett och annat.

De senaste dagarna har jag försökt komma igång med att promenera igen efter den långa ruggiga hösten (någon vinter har vi ju inte haft). Ska försöka få upp kondisen lite och se om jag blir piggare då. Tycker att det varit rätt "tradigt" ett tag nu.

Har också hunnit läsa en del under lovet. Madeleine Åsbrinks bok "Nystart i livet" ger en hel del bra tips om hur man ska hantera stressiga livssituationer och hitta ett sätt att leva och tänka, som gör att man trivs bättre med tillvaron.

I "sköna hem" hittade jag en notis om ett nystartat eko-varuhus i London som säljer allt som har med miljövänligt boende att göra. Varuhuset är också byggt av energisnåla och återvinningsbara material. De producerar sin egen energi och återanvänder sitt avloppsvatten. Nästa gång jag är i London blir det förhoppningsvis ett besök där! Deras hemsida är inte klar men jag återkommer med den adressen senare.

Slut för idag tack för idag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: