Iwillnevergiveup

Rulla, rulla liten bulla

Kategori: Allmänt

Förra veckan fick jag önskemål från Londondottern om att det skulle finns MÅNGA köttbullar på julbordet så igår tillagade jag 1,5 kilo färs. Eftersom jag inte gör dem jättesmå blev det 87 stycket - hoppas det ska räcka till sju personer... ;)
Jag gör dem enligt "Fasters" ( = Londondotterns biologiska mamma) recept med mycket riven lök i och det blir jättegott. En väninna har lärt mig att steka dem på hög värme i ugnen så går det fortare. Den här gången fick inte alla bullarna plats på långpannan så jag gjorde frikadeller av resten. Det blir säkert lika gott för jag måste ju steka dem innan jag serverar dem ändå.
Pepparkakorna vi bakade förra helgen var förresten också "Fasters" recept.  Det är trevligt med den typen av traditioner tycker jag.
Idag kommer sonen på besök så nu ska jag laga till en fisksoppa som jag ska bjuda honom på!

Kommentarer

  • Marie säger:

    Oh! Jag ser fram emot köttbullarna! De är lika goda varje år. Och så grönkål förstås. Det bästa på julbordet.

    2008-12-08 | 03:00:18
    Bloggadress: http://thisismylionsuit.wordpress.com
  • evans säger:

    Skönt att ha kommit igång med julstöket! Jag tror jag slipper lindrigt undan i år, för vi ska bort. Skönt :)

    2008-12-08 | 12:11:40
    Bloggadress: http://evans.blogg.se/
  • Gunilla säger:

    Ja, när det gäller grönkål är även du halläning Marie! :)

    Och visst är det skönt att ha kommit så pass långt Evans. Tyvärr känner jag mig stressad ändå, men det hör väl till...

    2008-12-08 | 14:41:31
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: