Iwillnevergiveup

Nia

Kategori: Miljö

Igår följde jag med min kära kusin på ett Nia-träningspass. De av er som känner mig vet att jag inte brukar träna...  Om jag över huvudtaget ägnat mig åt motion, så har det varit promenader och möjligen simning någon gång. I vår har jag varit rätt flitig med korta dagliga promenader och nu har jag alltså börjat träna Nia. Jag känner mig som en Dront,  smala ben med en klump ovanpå och uråldrig, men det är kul och garanterat nyttigt för kroppen.
Som jag skrivit i ett tidigare inlägg, är en av de viktigaste sakerna man kan bidra med för att förbättra miljön, att leva sunt och hålla sig frisk.

Jag har idag också blivit stödmedlem åt Naturskyddsföreningen. De kommer att dra 100:- från mitt konto varje månad. Inga stora pengar för mig, men förhoppningsvis ett litet tillskott i deras kassa.

Slutligen vill jag berätta att jag idag såg en björk (sambon säger att det är en Ornäsbjörk) på skolgården som börjat få "musöron".   :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: