Iwillnevergiveup

Helsingör

Kategori: Allmänt

I torsdags var jag med en klass i Helsingör. De fick gå en stadsvandring och titta på staden ur historiskt och geografiskt perspektiv. Själv passade jag på att njuta av vårt grannland. Här kommer några bilder från denna härliga dag:


image24


Torgförsäljning av blommor



image25


Trevlig affär som säljer mycket ekologiskt


image26

Kronborg slott - ser ni så vackert det ligger, även från den danska sidan ;)


image27


Utsikt från Kronborg mot Sverige


image28


Min härliga, glada Geografiklass :)

Kommentarer

  • Eva i Halmstad säger:

    Härliga bilder på blommorna, de är ju så billiga i Danmark, handlar alltid en massa när jag är där.
    Må så gott.
    Eva.

    2008-04-27 | 10:36:23
    Bloggadress: http://evaihalmstad.blogspot.com/
  • evans säger:

    Vilken härlig skol-/arbetsdag! Det måste vara ett plus att ha så nära till olika städer där. Ska vi föra en stadsvandring här har vi bara Östersund att välja på.

    Jo, idag har jag faktiskt tänkt på att det vore bra om man kunde lägga ut ljus på bloggen. Det har verkligen varit en kakafoni av fågelkvitter här hela dagen, ja, fortfarande, och det haede varit roligt att dela med sig av det.

    2008-04-27 | 21:19:32
    Bloggadress: http://evans.blogg.se
  • Gunilla säger:

    Ja, det har sina fördelar att bo i Skåne. Sen tror jag att ni har det lite lugnare uppe hos er - men det kan ju vara fel...

    2008-04-28 | 10:45:31
    Bloggadress: http://Iwillnevergiveup.blogg.se
  • Sanela säger:

    fina bilder
    gunnsan ;) men den sista på sp- är finast;) kram sanela.:D

    2008-05-09 | 14:00:58
  • Sara säger:

    haha härlig bild :D Kram Sara J

    2008-05-18 | 22:49:44

Kommentera inlägget här: