Iwillnevergiveup

Kulfestfrosseri

Kategori: Miljö

Igår var vi bjudna på julfest av gymnasiechefen. Det var både gott och trevligt men vilket frosseri! Vi åt i tre timmar - massor av mat! Man skulle kunna tro att alla var inställda på att hela jorden kunde bli öken när som helst och att allt ätbart skulle dö ut och vi skulle svälta. I det läget hade det varit bra med en rejäl fettreserv runt magen. Men så är det ju inte, tvärt om. Så här års är alla skafferier, kylskåp och frysar fulla med mat och ingen behöver svälta ihjäl - i alla fall inte i vår del av världen....

Idag avslutades klimatmötet på Bali och resultatet efter två veckors förhandlingar blev "bättre än inget". En ganska urvattnad kompromiss men ändå en överenskommelse om hur man ska arbeta vidare för att rädda vår värld. Ett tag såg det ut som om mötesdeltagarna trodde att Bali låg i en liten ankdamm i Amerikats inland och inte mitt emellan Stilla Havet och Indiska Oceanen (närmare bestämt i Javasjön). Men sen fick de lite bättre ordning på GPS:en och började så smått förstå att leken är slut och allvaret har börjat. Jag hoppas verkligen att de jobbar så svetten lackar och att de gör stora framsteg innan de ska sätta ihop det avgörande dokumentet i Köpenhamn 2009!

Själv kämpar jag vidare på mitt sätt - jag kommer inte att ge mig!
Slut för idag tack för idag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: