Iwillnevergiveup

En dag i köket.

Kategori: Allmänt

Sambon, som är en rätt snäll typ, har lovat att bjuda elever på lussekatter. För att detta ska bli möjligt har vi idag bakat 60 stycken välsmakande och saffransdoftande katter. Det gick som smort, men när jag skulle ta fram en burk att lägga dem i, fick jag en smärre chock som sedan resulterade i ett gapskratt. Jag hittade den burk jag brukar ha hembakta pepparkakor i på ett lite ovanligt ställe och i den låg det gubbar och gummor som dottern och jag bakade förra julen!!! De såg hur fina ut som helst men smakade lite plastigt så jag bestämde mig för att inte återanvända dem. Årets pepparkakor ska ätas upp och inte gömmas och sedan glömmas....

Eftersom det är söndag har jag lagat veggimat. Det blev en curry med svenska rotsaker, bönor, asiatiska kryddor och kokosmjölk. Har inte ätit ännu men hoppas att det ska bli gott.
Slut för idag tack för idag!

PS Igår kokade jag chokladfudge. De blev riktigt sött och gott! Receptet heter Farmor Marys fudge och det hittade jag på Tasteline.se om någon blir sugen att prova.

Kommentarer

  • En elev säger:

    har ni redan bakat dom?...då blir dom hårda sen när vi ska äta d :(

    2007-12-10 | 10:18:04

Kommentera inlägget här: